Podle dat Svazu dovozců automobilů počet registrovaných elektromobilů do září meziročně narostl o 42,5 %. Zájem o elektromobily podpořily především dotace pro firmy a podnikatele v rámci programu Záruka Elektromobility, jehož „rozpočet“ byl však ke 14. 10. vyčerpán. Raiffeisen - Leasing přijala od doby spuštění výzvy Národní rozvojové banky více než 1 300 žádostí o financování s dotací. Zájem o elektromobily zkoumala společnost také ve vlastním průzkumu, který mimo jiné ukázal, že 45 % příznivců elektromobilů s ním plánuje jezdit 5 až 10 let, poté by vůz zkusili prodat.
Prim hraje stále cena, dojezd a doba dobíjení
Data z průzkumu Raiffeisen - Leasing mezi českými řidiči nejsou ani tentokrát překvapivá. V průzkumu se potvrdilo, že klíčovými faktory pro pořízení elektromobilu u dotazovaných jsou stále výhodná cena (62,5 %), dojezd (56,4 %) a doba dobíjení (54 %). Značka vozu je důležitá jen zhruba pro každého čtvrtého respondenta. „Od začátku spuštění programu Záruka Elektromobility jsme přijali více než 1 300 žádostí o zaručený úvěr s finančním příspěvkem od Národní rozvojové banky. Těmto klientům jsme připravili kompletní podklady pro schválení a žádosti za ně podali. Z toho většina podaných žádostí byla Národní rozvojovou bankou úspěšně schválená,” informuje Hana Kernová, vedoucí oddělení ESG a dotačního poradenství. „Více než 90 % žádostí o financování vozu od Raiffeisen - Leasing spojeného s čerpáním dotace se týkalo vozů značky Tesla, elektromobily Tesla se drží v popředí i ve veřejných prodejních statistikách. Obecně je ale menší důležitost značky vozu u široké veřejnosti pochopitelná. Pro zájemce o koupi elektromobilu i mimo firemní sektor je nejdůležitější, aby auto koupili za rozumnou cenu, s dobrým stavem baterie, kterou nabijí za rozumný čas. V tomto ohledu jim pomůže rozšíření nabídky ojetých elektromobilů v autobazarech. Do čtyř let by se do bazarů měla dostat auta, která nyní firmy nakoupily právě s využitím dotací od Národní rozvojové banky,“ doplňuje Jaroslav Kumbera, ředitel oddělení Autofinancování Raiffeisen - Leasing.
Elektromobily si Češi zatím osahávají
Z průzkumu vyplývá, že preference českých řidičů při nákupu elektromobilů se liší od výběru vozů se spalovacími motory. Zatímco u spalovacích motorů řidiči volí nejčastěji ojetiny (61 % u dieselových pohonů, 56 % u benzinových motorů), ti, kteří zvažují elektromobil, dávají ze tří čtvrtin přednost novým či předváděcím modelům. Elektromobily si Češi zatím osahávají. Průzkum ukazuje budoucí záměry řidičů, kdy 36,5 % všech dotazovaných plánuje s novým autem jezdit, dokud nedoslouží. U příznivců elektromobilů je však situaci jiná. Maximální životnost vozu by využila jen čtvrtina z nich. 74 % plánuje elektromobil prodat nejpozději do deseti let. „Za výsledky průzkumu může stát fakt, že elektromobilita se rychle vyvíjí a řidiči počítají s tím, že nejpozději deset let po koupi elektromobilu jej jednoduše vymění za novější model, který bude technicky pokročilejší a nabídne například delší dojezd, vyšší kapacitu baterie apod.,“ komentuje data průzkumu Jaroslav Kumbera.
Příznivci elektromobilů jsou trpělivější. Na dodání vozu si rádi počkají
Podle průzkumu není desetina všech dotazovaných ochotná čekat na dodání nového vozu vůbec. Nejčastěji by na nový vůz respondenti čekali čtvrt roku (27,5 %). Trpělivější jsou však příznivci elektromobilů - 70 % řidičů sice pořízení elektromobilu nyní neplánuje, ze zbývajících 30 % by však tři měsíce na dodání vozu vydržela čekat více než třetina z nich.
Jak z výzkumu dále vyplývá, kromě vlastních úspor (téměř polovina respondentů) by řidiči k nákupu nového vozu využili příležitost financovat svůj automobil úvěrem. 23 % respondentů by volilo úvěr z banky, 20 % dotazovaných by se spolehlo na leasingovou společnost. „V Raiffeisen - Leasing nabízíme úvěr na nový elektromobil Tesla Model Y s fixní úrokovou sazbou 1,99 % p.a. po celou dobu splácení. Klienti tak mají jistotu neměnných podmínek až na pět let. Akce platí pro vozidla dodaná do konce roku,” uzavírá Kumbera.
Prim hraje stále cena, dojezd a doba dobíjení
Data z průzkumu Raiffeisen - Leasing mezi českými řidiči nejsou ani tentokrát překvapivá. V průzkumu se potvrdilo, že klíčovými faktory pro pořízení elektromobilu u dotazovaných jsou stále výhodná cena (62,5 %), dojezd (56,4 %) a doba dobíjení (54 %). Značka vozu je důležitá jen zhruba pro každého čtvrtého respondenta. „Od začátku spuštění programu Záruka Elektromobility jsme přijali více než 1 300 žádostí o zaručený úvěr s finančním příspěvkem od Národní rozvojové banky. Těmto klientům jsme připravili kompletní podklady pro schválení a žádosti za ně podali. Z toho většina podaných žádostí byla Národní rozvojovou bankou úspěšně schválená,” informuje Hana Kernová, vedoucí oddělení ESG a dotačního poradenství. „Více než 90 % žádostí o financování vozu od Raiffeisen - Leasing spojeného s čerpáním dotace se týkalo vozů značky Tesla, elektromobily Tesla se drží v popředí i ve veřejných prodejních statistikách. Obecně je ale menší důležitost značky vozu u široké veřejnosti pochopitelná. Pro zájemce o koupi elektromobilu i mimo firemní sektor je nejdůležitější, aby auto koupili za rozumnou cenu, s dobrým stavem baterie, kterou nabijí za rozumný čas. V tomto ohledu jim pomůže rozšíření nabídky ojetých elektromobilů v autobazarech. Do čtyř let by se do bazarů měla dostat auta, která nyní firmy nakoupily právě s využitím dotací od Národní rozvojové banky,“ doplňuje Jaroslav Kumbera, ředitel oddělení Autofinancování Raiffeisen - Leasing.
Elektromobily si Češi zatím osahávají
Z průzkumu vyplývá, že preference českých řidičů při nákupu elektromobilů se liší od výběru vozů se spalovacími motory. Zatímco u spalovacích motorů řidiči volí nejčastěji ojetiny (61 % u dieselových pohonů, 56 % u benzinových motorů), ti, kteří zvažují elektromobil, dávají ze tří čtvrtin přednost novým či předváděcím modelům. Elektromobily si Češi zatím osahávají. Průzkum ukazuje budoucí záměry řidičů, kdy 36,5 % všech dotazovaných plánuje s novým autem jezdit, dokud nedoslouží. U příznivců elektromobilů je však situaci jiná. Maximální životnost vozu by využila jen čtvrtina z nich. 74 % plánuje elektromobil prodat nejpozději do deseti let. „Za výsledky průzkumu může stát fakt, že elektromobilita se rychle vyvíjí a řidiči počítají s tím, že nejpozději deset let po koupi elektromobilu jej jednoduše vymění za novější model, který bude technicky pokročilejší a nabídne například delší dojezd, vyšší kapacitu baterie apod.,“ komentuje data průzkumu Jaroslav Kumbera.
Příznivci elektromobilů jsou trpělivější. Na dodání vozu si rádi počkají
Podle průzkumu není desetina všech dotazovaných ochotná čekat na dodání nového vozu vůbec. Nejčastěji by na nový vůz respondenti čekali čtvrt roku (27,5 %). Trpělivější jsou však příznivci elektromobilů - 70 % řidičů sice pořízení elektromobilu nyní neplánuje, ze zbývajících 30 % by však tři měsíce na dodání vozu vydržela čekat více než třetina z nich.
Jak z výzkumu dále vyplývá, kromě vlastních úspor (téměř polovina respondentů) by řidiči k nákupu nového vozu využili příležitost financovat svůj automobil úvěrem. 23 % respondentů by volilo úvěr z banky, 20 % dotazovaných by se spolehlo na leasingovou společnost. „V Raiffeisen - Leasing nabízíme úvěr na nový elektromobil Tesla Model Y s fixní úrokovou sazbou 1,99 % p.a. po celou dobu splácení. Klienti tak mají jistotu neměnných podmínek až na pět let. Akce platí pro vozidla dodaná do konce roku,” uzavírá Kumbera.
Další zprávy
16.9. 2024
Průzkum mezi řidiči: Při nákupu tradičních aut lidé volí ojetiny, elektromobily preferují spíše nové a předváděcí. Kromě vlastních úspor řidiči preferují financování auta úvěrem
Více než polovina českých řidičů, kteří zvažují nákup benzinového automobilu, by volila ojetý vůz. U dieselu by pak po ojetině sáhlo dokonce přes 60 % respondentů uvažujících o tomto pohonu. Nové před ojetými preferují jen řidiči v Karlovarském kraji. Průzkum Raiffeisen - Leasing ukázal, že Češi chtějí s auty jezdit co nejdéle. Při pořízení...
Zobrazit zprávu
13.8. 2024
NRB rozdělila firmám a podnikatelům přes 100 milionů korun na finančních příspěvcích: 700 žádostí podala jménem svých klientů i Raiffeisen - Leasing
Podle aktuálních informací rozdělila Národní rozvojová banka v rámci programu Záruka Elektromobility od začátku spuštění výzvy již více než 100 milionů Kč na finančních příspěvcích podporujících nákup elektromobilu. Z celkového objemu financí zbývá už jen přibližně polovina (cca 1 mld. Kč). NRB zaručila již přes 2 500 úvěrů, díky kterým...
Zobrazit zprávu
17.4. 2024
Raiffeisen - Leasing získal ocenění Tichá firma
Společnost Raiffeisen - Leasing byla pro svou dlouholetou podporu neziskové organizace Tichý svět – chráněná pracoviště odměněná oceněním Tichá firma. Neziskové organizaci propojující světy slyšících a neslyšících již řadu let pomáhá koupí výrobků, jejichž výtěžek se vrací zpět do chodu organizace.
Zobrazit zprávu
2.4. 2024
Novým ředitelem movitostního financování Raiffeisen - Leasing je Vlastimil Sečkař
Do funkce Head of Equipment Financing společnosti Raiffeisen - Leasing byl k 1. 3. 2024 jmenován Vlastimil Sečkař. Na postu ředitele movitostního financování vystřídal Přemysla Beneše, který je od ledna 2024 jednatelem společnosti Raiffeisen - Leasing. Ve své nové roli se Vlastimil Sečkař zaměří na dosahování obchodních cílů, automatizaci a...
Zobrazit zprávu